Good times… weak man

Terwijl wedoor een prachtig landschap tijden, ben ik toch soms triest. Dit land is in verval. Winkels zijn dicht. Bakkers gesloten. Caféetjes zijn er hier en daar nog. Een enkele klant. De rest van de oude mannetjes zit op de straat op een bankje, maar bestelt geen koffie of drank meer.

Ook de camping waar we gisteren gearriveerd zijn is er nauwelijks meer. Dat was 15 jaar geleden wel anders. Gelukkig is het restaurant nog open en is de man even vriendelijk.

Het is niet nieuw. Zeker niet voor mij. In mijn werk spreek ik dagelijks ondernemers die moeten stoppen. Veel mensen snappen het niet. Zien het niet. Of willen het misschien niet zien. Maar de realiteit is daar. De Europese wereld is in ernstig verval. gisteren trof ik een vrpuwtje dat wilde betalen krt een briefje can 100 pesetas. Het was alles wat ze nog had.

Is dat erg? Het hoort bij de cycli van de geschiedenis. De laatste jaren wordt het me steeds duidelijker. Er is een gezegde: Strong men create good Times. good Times create weak men. Weak men create hard Times. Hard Times create Strong men

. Het is overduidelijk dat we in de periode zijn dat de wereld zichzelf opvreet. Kapot maakt. Iedereen uit de grote ruif wil graaien. Maar niemand meer echt bijdraagt. Daar word ik terug van. Maar ik weet dat deze tijd gevolgd wordt door een opkomst. De sterke mannen en vrouwen zullen weer gaan bouwen. Met een loep moet je ze zoeken. Maar ze zijn er. Ik zie ze en ik ga voor de toekomst

Andree

Plaats een reactie