Google wat voor weer is het vandaag???

Serieus… die vraag stelde een tiener aan zijn telefoon in ons huis in Frankrijk… helaas in die kamer geen wifi bereik (je wilt immers goed slapen toch?) En wat dan????

Je lacht er misschien om maar tijdens zo’n fietstocht wordt je band met de natuur groter en groter. Ik hoef op geen enkele app te kijken. Geen enkel nieuwsbericht te volgen. Sterker… je hoeft niet eens naar de wolken te kijken. Je hoort wanneer de vogels in paniek raken… let op er komt onweer aan. En ja hoor als ik op zij kijk zie ik verderop een dikke rare zwarte wolk. Gemanipuleerd maar dat is iets voor snappies.

Gisteravond voelde het vrij drukkend aan. Maar ach… het zou wel meevallen. De ober op het terras verzekert me dat zijn app zegt dat er vanavond geen aqua komt. Hmmmm we gaan buiten eten. Na de eerste gang pak ik mijn boeltje en vertrekken we naar binnen… verbaasd kijkt de rest… het regent toch niet??? Nee nog niet. 3 minuten later wel maar dan zitten wij rustig binnen aan de tweede gang. De rest moet rennen. Het hoost. Het water loopt het restaurant in. De mannen kijken vanonder de overkapping naar het geweld. Ivo knoopt ondertussen de gordijnen op die helemaal nat worden. Pas 10 minuten later komt de eigenaresse met een zwabber… dat gaat niet helpen mevrouw. ‘Ohh dank voor het redden van se gordijnen’

Gelukkig hebben we de tent goed afgesloten maar ik voel op mijn klompen dat dit helemaal mis gaat. Nee geen zorgen mevrouw de app zegt max een half uurtje. Z

odra het even droog is pakken we de hele tent op met alles erin en verplaatsen die naar het washok. Handig zon vrijstaande tent. De buitentent en grondzeil drogen hier snel. Wij slapen droog vannacht. 5,5 uur onweer en stortregen werd het en een camping vol modder.

De volgende ochtend komen de bezorgde Nederlandse buren checken of wij het overleefd hebben. ‘ we dachten einde vakantie zeker. Of minstens de tent kapot’ Uhmmm we hebben hier prima geslapen hoor. Of hun camper morgen nog weg komt is zeer de vraag.

Vandaag ook zon dag. Het zou gaan regenen. Het werd 27 graden met wat wolkjes. Tot einde dag. Even spurten de laatste kilometers aangemoedigd door panikerende vogels. Ivo roept nog wat tips over wanneer en hoe je in de greppel moet duiken…zodra het paars wordt. De wind gaat liggen. Hoofd naar beneden. Fiets bovenop. Het is niet nodig… op tijd strijken we neer op een overdekt terras. 2 minuten later gaat het plenzen. 3 minuten later zit ik binnen en begint de rest zich te realiseren wat er aan de hand is…te laat…

Tja… open je ogen. Voel de natuur.. er is niks moeilijks aan. En vooral vergeet google. Dat is niet je vriend

Andree

Een gedachte over “Google wat voor weer is het vandaag???

Plaats een reactie